söndag 25 september 2011

idag har jag vart på tävling och kollat. det var en från stallet som startade Z (hingsten) i 2 klasser. dock var de dressyrtävling så de var ju inte så där jättespännande å kolla på, typ "som att kolla på när målafärg torkar". men de var kul och se hur de gick till och lite så. Bilder kommer en annan dag.

efter tävlingen åkte vi tillbaka till gården för att rida ut en sväng. här får man inte se upp för rådjur som hoppar i skogen eller ducka för en tallgren som sticker ut på stigen utan här får man hålla utkik efter sköldpaddor och deras hål dom gräver och akta apelsin träden ;) såg faktiskt en sköldpadda idag och den var stor! ca 40 cm i diameter eller nått.. (vist lät ja smart nu, och som värsta matte profset. haha)

jag fick även prata lite med dig och pappa på skypen några minuter. :D de varhärligt att höra era röster <3 saknar er!!

efter att stallet var klart kom Sam ( en 16 årig tjej som rider jennies hästar och har 2 egna hästar på gården) med super god mat till mig :) hennes familj hade ätit "taco salad" och det blev över så dom tog med middag till mig :) så gulliga! sen när ja gått upp och duschat, ätit och skulle precis sätta mig och kolla på en film så kom sam tillbaka och frågade om jag ville med henne och hennes familj på bio. så jag bytte om snabbt och följde med henne hem. dom bodde riktigt fint! jätte fint hus och i ett samhälle som bara verkade ha fina hus!

vi åkte till en biograf en bit bort från apopka (där jag bor) och vi såg dolphin tail, en verklighetsbaserad film om en delfin som en liten kille hittar skadad på stranden och hur dom försöker rädda den mm. och den här delfinen finns på riktigt här i florida bara någon timma från där jag bor så vi fundera på att kanske åka dit nångång om det finns läge :)

men nu måste ja sova. Lycka till på tävlingen imorgon becca! love u <3

/jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar