torsdag 22 september 2011

varmt, hårt arbete och tidsomställning = en trött jennifer.

hej becca!!! gud va jag saknar dig redan!! hur ska jag klar mig utan dig i 3 MÅNADER???

en vanlig dag här ser ut ungefär så att jag börjar kl 8.00 då vi först fodrar frukost kraft, hö och fyller vatten, sprayar hästarna och tar inn alla som ska stå inne under dagen. (alla hästar står ute på natten)
sen rider vi och nu dom här dagarna har jag börjat med att rida ett pass på banan för jennie och sen ridit ut. efter att jag ridit klart ungefär vid 13.00 - 14.00 är det lunch och sedan vid 15.00 så ska alla hästar fodras igen med kraft och hö. sedan ska dom ut i sina hagar och även då fyller man vatten och sprayar alla hästar. när man är klar med det är det stalltjänst vilket innebär mockning, förbereda hö för hästarna som står inne, smörja, blåsa ut stallet mm.
(det är ca 30 hästar på gården just nu)

idag spöregnade det och var värsta blixtvädret!!! de va rätt läskigt när blixrarna och dundret drog igång men det höll bara på typ en halvtimme. sen har de vart runt 30-35 grader och strålande sol helatiden, men känns som typ 40-45 grader de e sjukt varmt. btw saknar jag min sadell!! får rida i en gammal pessoa sadel som är stenhård, platt och inge stöd alls, vilket jag inte är van vid! får typ skavsår av den haha. jag vill ha min super sköna bates sadel!!            


George, enligt mig en av dom finaste hästarna på gården!! han är dock bara 1,50 hög men går alla stora klasser ändå.

i unghästarnas hage

hagarna


en av de 3 hundarna som finns på gården

utanför där jag bor

här bor jag :)

april, 4 åringen jag red på bana idag. hon va lite tjurig i markarbetet men hoppningen gick jätte bra. 

glory, jennies gammla tävlingshäst, e: pilot och 14 år tror ja hon var. hade hopplektion med henne för jennie igår och red ut på henne idag.






SAKNAR DIG BECCA!!! <3 <3 love u!!!

/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar