söndag 13 november 2011

11-11-11

sorry med att jag vart lite seg med att blogga men har ju som sagt inget internett uppe i lägenheten så när ja kommit hem sent på kvällarna så kan jag inte gå ut till poolen (där internettet fungerar) men jag har skrivit på datan bara det att jag inte laggt upp de här så nu kommer fredans innlägg ;)

vad roligt att det gick bra på tävlingen och att körlektionen blev lyckad! Och vad kul att du blogga!! haha <3
själv hade jag en väldigt bra lektion för jennie på glory igår! jennie var på mig ordentligt och hade taggarna utåt men det gav resultat och var en av dom bästa lektionerna jag haft här. sen red jag sweete :) gillar den hästen starkt (mamman till favoriten william är hon oxå) gick toppen bra!
efter stallet åkte jag och jennie till outlets för en shoppingkväll! :D
såå fint ställe och såå stort!!! vi han inte äns gå igenom 1/4 del. det är massa outlets butiker som ligger på ett och samma ställe som ett jätte köpcenter. tex victorias secret, guess, forever 21, dkny, uggs, convers, hillfiger mm. mm. mm. listan kan bli hur lång som hälst!
vi började med att jennie hade tagit med en varsin tallrik med mickrade grönsaker som vi åt i bilen. när vi kom fram till outletsen så åt vi en varsin frozen yougurt med frukt sen gick vi i butiker och shoppa loss :P och vi avslutade dagen i godisbutiken :P förövrigt de dyraste plockgodiset jag någonsin köpt! 80:- för 1/3 godispåse.men de var det värt! hihi så gått.
kom hem vid 12 tiden så var ganska trött imorse när jag vaknade! började med att jag och jennie red ut med 4 åringarna på fältet. en väldigt intressant och händelserik ridtur! var både kallt och blåsigt imorse så hästarna hade lite extra energi, och vi höll på att åka av båda två vid flera tillfällen. ;)
efter den första ridturen så tog vi och red 2 lite tryggare hästar :P så jag red glory och jennie george. återigen ut på fältet men den här gången mycket mer galopp.så härligt att bara sätta fart över en stor åker i full galopp i solen!
efter ridningen åkte jag med jennie till ridsportsbutiken och på vägen dit stannade vi på taco bell och åt lunch. mumms. vi kollade även på ny golfbil och lämnade i mini crossen som hade fått punka. slutade 45 min tidigare och gick och gjorde iordning mig för att jag och sam skulle åka till utletsen och fortsätta där jag och jennie slutade igår. men vart inte så lyckat dåvi han gå igenom ca 4 butiker så jag lär åka dit fler gånger hoppas jag.
efter vår lilla shopping runda så mött vi upp hennes föräldrar och åt middag med dom. blev återigen bjuden, så himmla snälla men känns ändå lite jobbigt att bli bjuden hela tiden. även idag blev en sen kväll (kl är kvart över 12 just nu) så måste sova så jag orkar upp imorgon. då ska vi bygga lite tränghinder i skogen och efter stallet blir det tjejkväll med pizza och bio :)
lyckatill idag(sv tid) och imorgon på tävlingen becca! puss love u <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar