tisdag 8 november 2011

söndag, måndag, tisdag

nu var de ett tag sen ja bloggade! har vart fullt upp här.
i söndags var de som sagt tävling. då var de banhoppning och det gick bra för alla :) jennie fick 1 rivning men slutade på 8 plats och fick rosett (dom främsta 8 fick rosett oavsett hur många starter) samma sak för sam med gerorge dom slutade på en 8 plats och även brooke och den andra sam fick med sig en  varsin rosett hem. jag somnade gott efter en hel helg på tävling kan ja säga!

vi ställde dessutom om klockan i helgen. så när jag vaknade och gick upp och fodra så var ingen ute och ja tänkte att ja måste ha ställt den fel eller nått. men kollade på tv:en och den sa att kl var halv 6 (då vi skulle fodra). när ja var klar med fodring och intag mm. så fick ja ett sms va jennie där det stod, "fick du mitt sms igår om att tävlingen var flyttad en timme? så vi åker en timme senare". jippey! va glad ja blev, självklart hade jag inte fått nått sms..... aja de va bara le och gilla läget.

igår (måndag) hoppade jag glory. :D  efter att ja ridit henne fick jag rida Z (hingsten) hoppade även honom. tyckte de va ganska svårt pga. hans sjukdom (den från råttan som ja berätta om förut som sätter sig på balanssinnet)  men vi lyckades bra tycker jag :P han hade grym trav! super härlig:)
efter stallet så åkte jag och jennie och åt sushi!! :D love it.

idag har jag ridit sweete ett av avelsstona som ska sättas igång med ridningen. hon blev riden lite i somras men nu inte blivit riden på 2 månader och innan de var de 2 år sen. men gillade henne skarpt! rolig häst! hon är ett fullblod och ganska het.

imorgon ska jag ju som sagt till skolan och kolla så då ska jag möta Robert (läraren, han som rider här på tisdagar) kl 6.30 där han bor så då blir de en tidig morgon igen. men de e det värt, hoppas jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar