torsdag 10 november 2011

back to school

Japp idag var jag på university of central florida! det var super nyttigt och roligt att se! gick upp kvart över 5 för att göra mig i ordning. kl 6 rullade bilen ut från class act farms parkering mot roberts hus där jag skulle möta honom och sedan därifrån gemensamt åka till colleget. När vi kom fram så visade han mig runt lite snabbt vid art delen av skolan och gav mig block och pennor mm så att jag kunde vara med på lektionerna på morgonen. sedan gick vi till ett av caféerna, ett smoothie ställe, och så bjöd han mig på en smoothie :) efter det visade han, och en kollega till honom som vi mötte upp, mig runt bland alla mat ställen som var på den delen av skolan. (fanns ca 60 byggnader på skolan!) enormt stort!

efter det var det första lektionen för dagen som började kl 8 kl 11 bytte dom klass och fram till kl 1. efter lektionerna visade han mig till gallerian där jag gick runt en stund och kollade. när jag gått runt där gick vi och åt lunch på en av restaurangerna även det bjöd han på. så snällt! när vi ätit klart gick vi runt på campuset och han visade mig dom olika byggnaderna, biblioteket, bookstoren, ja dom hade allt! till och med hår och nagel salång och pariserhjul! haha fanns hur många caffeer och restauranger som helst! bla starbucks :P elever överallt och massa "klubbar" som stod ute och tränade på sina saker eller sålde kakor för att samla pengar. skateboard och cyklar som for förbi, ja mer eller mindre som på en college film ;)

när vi gått runt ca 1/3 del av campuset så satte vi oss i bilen och körde runt. vi körde bla till ett STORT gym och träningscenter med klättervägg och miljoner av träningsmaskiner. även en stor fotbolls arena, en liten träningsarena för amerikansk fotboll, basket, baseball arena och swimmingpool åkte även förbi några volleyboll planer längstmed vattnet och hundra om inte tusentals med student boenden. även pubbar och uteställen fanns det på området, det var som sin egna lilla stad! usa´s näst största universitet.

fick mig en liten tankeställare! och robert var kanon att prata med han värkligen fick mig att tänka till! inte för att jag blev mer säker på vad jag vill göra för det men jag fick änu fler alternativ och jag fick mer info. han var även en super duktig lärare och även om jag inte vill läsa art eller hålla på att rita och bli konstnär så lärde han mig mycket för han drog paralleller till allt annat i livet.

har tyvärr inte hunnit ladda över bilder från idag (tog tyvärr inte så många häller) men här kommer bildbomb från helgen.
och nu ska vi till froogers (en restaurang) och äta middag med jennie, kelly coh justin. (tror ja de är som ska med :P )

sam och zak i dressyren

tracy och kelly knoppade alla hästar inför dressyren

april och casandra i transporten

uppe på framhoppningen stog class act gänget och hejade på

brooke och sal efter terrängen

sam och geroge på prisutdelningen

jennie och cal i terrängen

jennie och cal på banhoppningen

jennie och april under dressyren

jennie och april

mini morots cupcakes

sanibell

nellie och hennes lilla tävlingsryttare efter vinsten

jennie går över banan med robert

mina svenska pankakor! <3
love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar