tisdag 1 november 2011

hoppning

hej syster yster! vad mysigt du verkar haft det! :)

igår spöregnade det hela förmiddagen så då blev det spa dag för alla hästar ;) vi ryckte man och rakade mm. sen på eftermiddagen vart de som en helt annan dag med strålande sol och super fint väder. så ist för stallarbete som de brukar va på eftermiddagarna så fick jag rida massor. började rida hadrianna, en häst jennie köpt på auktion och ska rida till och sälja. jag hoppade henne lite lågt (hon är inte den mest naturliga och duktigaste hopphästen men hon vill gärna) jennie var med mig och hjäklpte mig/hade lektion för mig med alla hästar idag. efter att jag hoppat hadrianna blev det att hoppa glory :D och då fick ja hoppa lite högre hinder, älskart! fick hoppa lite kluriga saker men vi fixa de tillslut. efter det fick jag hoppa casandra och även hon gick bra. henne avslutade jag med att hoppa en bana på gräset :) alla hästar gick toppen och de va riktigt roligt!

idag är min lediga dag och jag städar och tvättar som vanligt på tisdagar ;) sen ska ja åka iväg å shoppa lite:D nästa onsdag ska jag åka till universitetet och hälsa på och vara med på lite lektionen, kommer bli skoj tror jag :) funderar på att åka till affären och köpa ingredienser till en blåbärspaj idag oxå men får se vad jag hinner. klockan bara sprang iväg medans jag prata med dig och farmor på skypen. puss saknar dig
/jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar