måndag 28 november 2011

cross country schooling

igår (lördag) var det fullt hus som vanligt den här thanksgiving helgen :) det var amerikansk fotboll på TV så alla killar satt ute vid poolen och kolla på tv och tjejerna satt inne och spelade kort. jag var dock inte med på kort men satt och hejade och åt godis ;) trevligt trevligt!

idag åkte alla hem :/ så känns väldigt tomt! de va trevligt att ha alla runt sig här igen. (var lite som bröllopshelgen) och det har slagit mig några ggr idag att det inte bara är dom som lämnar gården... jag åker ju snart oxå! fy känns inte roligt att tänka så, men försöker ta vara på tiden ja har kvar och njuter till 1000 av allt! :D har de verkligen toppen här! bor bra, underbart klimat, snälla och roliga människor, toppen träning, ja allt är såå bra! ångrar inte 1 sek av den här upplevelsen! tiden har flugit förbi!

iaf tillbaka till dagen. :) vid 9 tiden idag lastade vi transporten med hästar och åkte till longwood farm i ocala för att träna terräng :D första gången ever för mig och jag fick ta med april (4åringen) och rida henne! super kul! longwood är bland det häftigaste jag sätt när det gäller fälttävlan, eller anläggning inom ridsport överhuvudtaget! enormt stort och sjukt mkt häftiga hinder och jätte fint! det är dit OS laget åker och tränar och alla stora ryttare! ocala fick jag även veta en av dom största städer ,om inte störst, inom ridsport i hela usa.

träningen gick super och det var riktigt roligt! fick lite adrenalinkick tror ja ;) speciellt när jennie säger precis innan jag ska hoppa " här är det jätte noga att ni kollar upp direkt efter hindret och har koll på hästarna eftersom vi hoppar i nedförsbacke in i skogen och direkt efter hindret kommer massa stora träd. annars kan det lätt bli så att man kommer i obalans eller inte hinner styra undan för träden och flyger rakt in i det ist. jag har sätt flera såna olyckor bla där ryttare dött el brutit nacken.." ja men tack jennie nu känner ja mig trygg ;) haha fick flera såna förklaringar under dagen!  men som sagt super roligt hade jag!

efter träningen åkte vi till en stor ridsportbutik och gick där i säkert över 1 timme. hittade lite saker men köpte inget utan sparar pengarna till att shoppa kläder till mig sj ist haha. dock väldigt roligt att se vilka prisskillnader det är jämfört med hemma! man kunde få en jw hjälm för ~1400:- dock med 25% rea men iaf! jag betalade 3000:- för min hemma.

"my" cross country horse April :)

tröjan är klar, nu har jag en class act farm tröja! jennie bjöd även på trycket, Tack Jennie!! :)

grinden in till longwood farm

en liten liten del av en av dom 6 olika "sektionerna" på terräng banan.

efter stallet blev det att äta leftovers från helgen inne hos jennie och justin och nu sitter ja ute vid poolen och bloggar. ska snart upp till min lilla lya och se på desperat housewife och sen sova. imorgon är det redan ny vecka och det är sista hela veckan i florida. (dock 2 veckor kvar till jag kommer hem till dig becca <3)

fick även brev av farmor igår! tack farmor. saknar dig massor <3 hoppas på en bakdag innan jul när jag har kommit hem! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar