tisdag 11 oktober 2011

Måndag

fortfarande inget Internet! :( idag red jag först cal efter att han stått inne nästan 3 dygn och inte blivit riden. jag trodde ja skulle dö! omg han vad han körde med mig... bocka som en galning och va rädd för allt. saken blev inte bättre av att vi mötte en hel drös med getter så Sam fick hoppa av och försöka vifta bort dom men dom sket i oss. när vi väl var förbi dom så började getterna följa efter oss. med 2 fegisar till hästar som dessutom hade alldeles förmycket överskotts energi så var det inte så lyckat. sen mötte vi oxå kossor, hästar, cyklar, sköldpadda, orm och lastbilar. hmm.... ja va glad när ridturen va slut!

sen red jag william på kvällen även då red jag ut med Sam. och även dom hästarna hade energi så de sprutade ur öronen. men de gick bra och ja gillar william fortfarande ;)

när vi fodrade hittade juan fölet skadat i hagen! Hon har förmodligen blivit trampad av mamman för hela högersida av munnen var mosad så alla tänderna och tandkött mm var helt vridet och mos! super äckligt! veterinären fick skära loss allting och nu får vi hoppas att hon blir bättre fort. (bilder kommer senare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar