fredag 14 oktober 2011

tisdag-torsdag

i tisdags åkte jag, Sam och sam´s mamma för att shoppa klänningar inför bröllopet. vi var i en av dom finare delarna här i orlando.super fint med massa palmer och fontäner överallt och hur mycket fina restauranger och butiker som hälst.hann inte se så mycket då vi åkte bil igenom och till ställena vi skulle till.
först gick vi till 2 ställen där dom hade allt! skor, smink, klänningar, underkläder, vardagskläder, perfymer, leksaker, maskeradkläder mm. mm. och massa billiga märkes saker! som ett par guess skor som ja hittade för 280:-! men köpte dom inte.. :( jag hittade iaf inga klänningar där men sam hittade en söt lila klänning, den kostade bara 190:-.(allt blir så billigt för mig här eftersom dollarn bara låg på 6,5, tror jag, när ja växla) sen gick vi till en affär som var dyrare, och där hittade jag så klart min klänning. men kände att de var värt att ta den när ja äntligen hittat en klänning jag som är så kräsen speciellt när det gäller just klänningar + att det bara är 4 daga kvar till bröllopet. jag ville ha en knälång klänning (som ja i vanliga fall inte gillar alls. men kändes passande till ett bröllop) och ingen svart, vit eller röd klänning. och tillslut hittade jag en.
efter shoppingen åkte vi till en väldigt lyxig pizza restaurang. och det var super gott! fick även med mig lite leftovers hem :P
i tisdags kom jennies familj hit. dom verkar jätte trevlig. justins familj kom idag och några imorgon. fullt hus här så jag fick flytta ner till soffan hemma hos jennie eller soffan i gymmet som är nedanför "min" lägenhet och precis brevid polen.jag valde gymmet så ja kan få lite eget space om de blir för mycket folk. (de kommer bo 18 pers här) sam med familj erbjöd mig även att komma och bo med dom men då blir de så krångligt att ta mig till stallet varje dag och så kommer ja känna mig ivägen för dom ist. men det var väldigt snällt att dom erbjöd sig:)
här i mitt nya krypinn har ja det toppen :P hur mysigt som hälst! har tv, ac 3 träningsmaskiner och en soffa. de bästa av allt är att internettet fungerar här! :D
igår red jag william, långerade cal och april och sen hade jag hopplektion med glory. alla skötte sig toppen och vi hade hoppträning ute på gräsbanan. kul! idag har ja ridit ut på cal, vilket gick betydligt bättre den här gången, och sen red ja på banan med william <3
efter stallet idag vart det storkok = super god middag nere hos justin och jennie. lite öl och nu fortsätter "festen" här utanför men jag var så trött så gick in till "mig" och skulle sova men hamnade på bloggen en snabbis. :P

bilder kommer imorgon ja lovar! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar