söndag 2 oktober 2011

min första tävling i usa

igår skulle jennie, kelly och sam åka och tävla och dom frågade om jag ville med och hjälpa dom ist för att vara kvar själv på gården. och de ville jag ju så klart :) så halv 6 gick jag och jennie ut och fodra hästarna och då säger hon "vi tar med en extra häst i trailern idag, vilken vill du att vi tar med?" jag sa att de spelade mig ingen roll utan vi kan ta den som sköter sig bäst och står snällast och väntar medans dom andra hästarna tävlar. tillslut valde jag april men hon tappade en sko när vi skulle lasta och vi bytte till eragon.

väl på tävlingsplatsen sägen jennie " tog du med någon hjälm eller chaps?" och jag blev lite förvirrad och sa nej. då säger hon att jag får låna ihop lite utrustning från henne för hon hade anmält mig och eragon till en av hoppklasserna. så jag fick låna jennies sadel och träns till eragon och så lånade jag hjälm, stövlar och tröja av sam.

Jag hade ridit eragon 1 gång förut och aldrig hoppat honom men det gick bra! jag var felfri och han skötte sig toppen. så första tävlingen avklarad med godkänt resultat här i florida ;)

för dom andra gick det också bra! sam red sin första tävling på "training level" i fälttävlan, vilket var den högsta klassen igår, felfritt i terängen. även jennie red den klassen och var felfri i terängen (båda hade 4 fel i banhoppningen) och kelly red en lägre klass men var felfri i terängen och 8 fel i hoppningen.

på kvällen hade jennie och justin bjudit hem gäster på middag som jag var med på vilket var jätte trevligt. och idag är jag själv och jobbar i stallet ( men det är ju massa folk i stallet hela tiden). men det är inte så mycket och göra eftersom det bara är 2 hästar inne på söndagar. kom även 2 nya hästar i förrgår, en ponny och en häst. ponnyn red jag innan lunch idag och nu efter lunch ska jag rida hästen.

grattis och vad kul att de gick bra på tävlingen för dig idag becca!!! roligt att pim oxå red 2 felfria rundor med touch idag på runsten :)

Jag och eragonpå framhoppningen
(eragon är ett stort amerikanskt halvblod på 7 år)

Jag och eragon

kelly och casandra i dressyren

jennie och cal i dressyren

sam och george i dressyren

jennie och cal i terängen

sam och george i terängen
miss u bec! <3
/jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar